Scheurkalender 

Daar zat ik dan, op mijn wekelijkse afspraak bij de therapeut. Huilend. 

Waarom exact dan kan ik niet zeggen, ik weet het niet. Al had ik dit moeten zien aankomen, het was me die ochtend al verteld.

Voor oud op nieuw kreeg ik namelijk een scheurkalender van een tijdschrift waar ik dagelijks een blaadje afscheur. Meestal om te ontdekken dat de spreuken die er op staan te zweverig zijn voor mij. 

Maar gisteren niet. Gisteren stond er geen uitgebreide spreuk of meditatie oefening op het blaadje, er stond enkel: Huilen mag. 

De meeste zweverige spreuken drop ik meteen in de papierbak. Deze hield ik bij. 

Iets intrigeerde mij aan deze zin en de timing ervan.

Misschien opdat ik de afgelopen week vast liep in de zwaarte van mijn verdriet?

Een ding is zeker. Het luchtte enorm op: ik voelde me stukken lichter en het lukte me terug in actie te schieten. 

En dat was welkom, want met een sollicitatie en een examen op de planning, was er wel wat voorbereiding en studietijd nodig! 

2 gedachtes over “Scheurkalender 

Geef een reactie

