Emotioneel

Ik ben nogal emotioneel de laatste tijd,  dingen komen nogal binnen. Gisteren was bijvoorbeeld weer zo’n dag.

Het begon al met mijn kine-sessie. Hierin werken we via onder andere massage aan de vertroebelde band die ik door mijn trauma’s met mijn lijf heb. Normaal gezien lukt het me tegenwoordig wel een beetje om te ontspannen tijdens zo’n sessie. Gisteren niet.

Met een hoofd vol gedachten en een lijf vol emotie lag ik daar te hopen dat de sessie vooral zo snel mogelijk gedaan zou zijn.

De dingen die binnen komen zijn gelukkig niet alleen negatief getint. Zo was er ook haar bericht.

Zij, mijn individuele begeleidster uit vorige opname die ik immens mis, mailde me omdat ze dat ooit beloofd had. Gewoon om de groetjes te doen. Niets groots, maar voor mij wel heel speciaal.

Daarna sprak ik af met m’n maateke om wat te hangen tegen elkaar op een bankje om de fatale saaiheid van het studeren wat te doorbreken. En om te zorgen voor elkaar. Het werd een mooi, warm moment. En ook toen kon ik intens voelen hoe zalig ik dit vond en hoe graag ik haar zie.

’s Avonds hadden we de jaarlijkse afsluiter van ons koorjaar. Weer geen grootse dingen of activiteiten, maar gezellig samen zijn met een toffe bende. Dit werd voor mij zo een mooie, speciale avond net doordat ik mijn emoties kon voelen en delen. We babbelden met enkelen tot in de vroege uurtjes over het leven en de dood. Over gemis en oude pijn en over sterke stukken. De avond sloot ik af met een welgemeende en zo deugddoende knuffel.

Het was intens en heftig en op structuur scoorde ik gisteren een dikke nul, maar ik kreeg door het kunnen voelen zo veel mooie momenten terug.

 

Geef een reactie

