Fragiel

Ik blijf me verbazen over hoe fragiel ik me opeens weer kan voelen.

Soms gaat het behoorlijk en voel ik me zelfs goed. Op een ander moment loopt het mis in mijn hoofd en lijf en geraak ik verstrikt in een neerwaartse spiraal waar ik nog steeds weinig vat op heb.

Ik leerde in al die jaren therapie natuurlijk wel hoe ik deze neerwaartse beweging sneller kan opsporen om vroeg genoeg in te grijpen, maar met de snelheid van de waterkolk waarin ik me nu bevind was weinig aan te vangen.

Het begon allemaal een aantal weken geleden met de bijwerking waar ik opeens last van kreeg. Deze was op zich wel snel over met de extra medicatie, maar het intens voelen van fysieke onrust maakte dat ik ging wankelen.

Slapen en eten werden gestuurd door angst en ik hield na het dagelijks gevecht met mijn achterdocht en schimmen niet veel energie meer over.

De onrust in mijn lijf sloot naadloos aan bij een van mijn gekozen doelen. Het thema drong zich wat vroeger op dan dat ik er klaar voor was, maar ik koos ervoor om hier toch volop mee aan de slag te gaan.

De band met mijn lijf is door alles wat ik meemaakte niet tiptop en dat het zwaar zou worden wist ik op voorhand al. Dat het de proporties zou aannemen die het uiteindelijk deed, had ik niet zien aankomen.

Na een hels weekend waarin ik enorm vocht tegen mezelf, werd er vandaag in overleg besloten om even een pauze in te lassen op het CIC in Gasthuisberg.

Ik baal enorm over die fragiliteit. Maar ze is er nu eenmaal en dus probeer ik op dit moment zo mild mogelijk te zijn naar mezelf en naar de zorg die ik nodig heb.

 

 

 

Een gedachte over “Fragiel

Geef een reactie

