Het C-woord

Hét gevreesde woord viel vandaag uiteindelijk toch. 

Chroniciteit. 

En hoe een afdeling voor mensen met chronische psychoses mij zou kunnen helpen op dit moment. 

Daar zat ik dan, verdwaasd. 

Ik weet natuurlijk ook wel dat ik ondertussen al ongeveer de helft van mijn leven met deze kwetsbaarheid leef en dat daarvan het merendeel een gevecht was, maar ik vond het toch bijzonder moeilijk om dit te horen. 

Chronisch. 

Ik voelde de hoop me zo ontglippen, want wat ik hoorde was een leven lang moeten vechten tegen deze demonen. 

Zucht. 

Een gedachte over “Het C-woord

Geef een reactie

