Zelfzorg

Het concept was veelbelovend: een mooie afsluiter van ons Utopia-jaar. Er was de bbq die eigenlijk een spaghetti-avond werd. En er was een vuurkorf en kaarsen aan de rand van het bos. 

Maar er waren ook de verschrikkelijke hallucinaties. Getriggerd door de schaduwen van het dansend kaarslicht werd de avond vooral een gevecht. 

En hoe meer ik probeerde om de gesprekken rond me te volgen, hoe eenzamer ik me voelde wegzakken in de gedachtenmoes in mijn hoofd. Angst om de realiteit te verliezen vermengde zich met de angst voor de schimmen. 

M’n liefste haar bezorgde vragen kwamen amper binnen, ik was vechtend en doodsbang.

Totaal uitgeput ging ik, in plaats van de volgende avond, in het midden van de nacht terug naar het cic.

Omdat zelfzorg soms ook inhoudt dat anderen voor je mogen zorgen. 

Een gedachte over “Zelfzorg

Geef een reactie

